Coffee Brewing 101 تحضير القهوة

Coffee Brewing 101 تحضير القهوة

 

Enjoying a cup of delicious coffee requires a sensitivity to flavor that allows you to understand the character of the coffee origin. The same principle is applied to brewing coffee, its better when we understand how the concepts of coffee extraction worked. It may look complicated, but let me simplify it. The most important things in coffee go down to two components. Water, and coffee. When you brew the same coffee, but notice a different flavor, the reason always comes down to a difference in applying the coffee or water.  Is the water too warm? Is the ground coffee too fine? Or is it both?

الاستمتاع بكوب من القهوة اللذيذة تجاه النكهة التي تسمح لك بفهم طبيعة أصل القهوة. يتم تطبيق نفس المبدأ على تخمير القهوة ، من الأفضل عندما نفهم كيف تعمل مفاهيم استخراج القهوة. قد يبدو الأمر معقدًا ، لكن دعني أبسطه. تنقسم أهم الأشياء في القهوة إلى مكونين. الماء والقهوة. عندما تحضر نفس القهوة ، ولكن تلاحظ نكهة مختلفة ، فإن السبب يرجع دائمًا إلى اختلاف في تطبيق القهوة أو الماء. هل الماء دافئ جدا؟ هل القهوة المطحونة رائعة؟ أم كلاهما؟

When finding the best brewing technique, using fresh coffee is essential, but having your water in good condition is just as important.  If you find any weird tastes in the water, avoid it completely. A good water for coffee brewing is water with a neutral pH level between 7-7,5 and mineral content between 100-150 ppm. We recommend to use hot water with temperature between 88-96 Celcius. Use a thermometer to help you control the brewing extraction. If you can't find a thermometer in your home, there's a trick. Leave the water to rest for 30-60 second after boiling point before you start extraction. This will lower your water temperature to the right level for your coffee. If you extract your coffee at a higher temperature than recommended, this could lead to poor, bitter flavors. 

عند العثور على أفضل تقنية تخمير ، يعد استخدام القهوة الطازجة أمرًا ضروريًا ، ولكن الحصول على الماء في حالة جيدة لا يقل أهمية. إذا وجدت أي أذواق غريبة في الماء ، تجنبها تمامًا. الماء الجيد لتخمير القهوة هو الماء بمستوى درجة حموضة متعادل بين 7-7،5 والمحتوى المعدني بين 100-150 جزء في المليون. نوصي باستخدام الماء الساخن مع درجة حرارة بين 88-96 درجة مئوية. استخدم مقياس حرارة لمساعدتك على التحكم في عملية الاستخراج. إذا لم تتمكن من العثور على مقياس حرارة في منزلك ، فهناك خدعة. اترك الماء للراحة لمدة 30-60 ثانية بعد نقطة الغليان قبل البدء في الاستخراج. سيؤدي ذلك إلى خفض درجة حرارة الماء إلى المستوى المناسب لقهوتك. إذا قمت باستخراج القهوة في درجة حرارة أعلى من الموصى بها ، فقد يؤدي ذلك إلى نكهات سيئة ومريرة.
ein

Next comes freshly ground coffee. To keep the freshness of coffee, store coffee in an air-tight canister or coffee bag with a one-way valved. And only grind the amount you need for your brew. If you store coffee in the ground form, aromatic compound in the coffee will quickly evaporate, leaving close to nothing for your brew. That is why its essential to have a manual grinder at home to make sure the coffee that you use is still fresh. If you don't own a grinder, purchase ground coffee in small quantities that last for short amounts of time. 
يأتي بعد ذلك البن المطحون الطازج. للحفاظ على نضارة القهوة ، قم بتخزين القهوة في علبة محكمة الغلق أو كيس قهوة مع صمام في اتجاه واحد. وطحن فقط الكمية التي تحتاجها للمشروب. إذا قمت بتخزين القهوة في شكل أرضي ، فسوف يتبخر المركب العطري في القهوة بسرعة ، تاركًا قريبًا من أي شيء لشرابك. هذا هو السبب في أنه من الضروري أن يكون لديك مطحنة يدوية في المنزل للتأكد من أن القهوة التي تستخدمها لا تزال طازجة. إذا لم يكن لديك مطحنة ، فاشترِ القهوة المطحونة بكميات صغيرة تدوم لفترات زمنية قصيرة.

Grind Size and Extraction

When water and ground coffee meet, this is when extraction begins. The first character that is released from extraction is acidity. After that comes sweetness, which requires a longer time to be drawn out. Lastly, the bitterness. If unwanted flavors are still present, that means some adjustments need to be made to the brewing method, such as changes in the water and coffee ratio, or the extraction time. 

Extraction time could be affected by grind settings. The finer you ground the coffee, the more time it takes for the water to flow through, and vice versa. The flavor potential is also affected by the coffee roast. Every roastery has roast character that will reflect on their brand. Every roastery goes through an extensive process of testing roast profiles that suit the coffees character, and testing it out among experts, so the issue almost never goes back to the quality of the roastery. Lastly, you need to brew coffee often to understand how the ratio works. The coffee to water ratio determines the brew strength. To use it, you need a kitchen scale. Coffee scale will help you brew better because its also equipped with a timer. Some people like to use a 1:12 ratio, or a 1:16 ratio. A 1:12 ratio means that with every one gram of coffee, twelve grams of water are added. However, these ratios are just examples, feel free to play around with it and test things out!  

With every learning experience, the most important thing is to start, be patient, and keep practicing.

طحن الحجم والاستخراج

عندما يجتمع الماء والقهوة المطحونة ، هذا عندما يبدأ الاستخراج. الشخصية الأولى التي يتم تحريرها من الاستخراج هي الحموضة. بعد ذلك تأتي الحلاوة التي تتطلب وقتًا أطول. وأخيرًا ، المرارة. إذا كانت النكهات غير المرغوب فيها لا تزال موجودة ، فهذا يعني أنه يجب إجراء بعض التعديلات على طريقة التخمير ، مثل التغييرات في نسبة الماء والقهوة ، أو وقت الاستخراج.

يمكن أن يتأثر وقت الاستخراج بإعدادات الطحن. كلما قمت بتلميع القهوة بشكل أدق ، كلما استغرق الأمر وقتًا أطول في تدفق المياه ، والعكس صحيح. تتأثر إمكانية النكهة أيضًا بمشاوي القهوة. لكل محمصة طابع مشوي ينعكس على علامتها التجارية. تمر كل محمصة بعملية واسعة من اختبار ملفات التحميص التي تناسب شخصية القهوة ، واختبارها بين الخبراء ، لذلك لا تعود المشكلة إلى جودة التحميص تقريبًا. أخيرًا ، تحتاج إلى تحضير القهوة كثيرًا لفهم كيفية عمل النسبة. تحدد نسبة القهوة إلى الماء قوة التحضير. لاستخدامه ، تحتاج إلى مقياس مطبخ. سيساعدك مقياس القهوة في التحضير بشكل أفضل لأنه مجهز أيضًا بمؤقت. يحب بعض الأشخاص استخدام نسبة 1:12 أو نسبة 1:16. نسبة 1:12 تعني أنه مع كل جرام واحد من القهوة ، يتم إضافة اثني عشر جرامًا من الماء. ومع ذلك ، فإن هذه النسب ليست سوى أمثلة ، فلا تتردد في اللعب بها واختبار الأشياء!

مع كل تجربة تعلم ، فإن أهم شيء هو البدء والتحلي بالصبر ومواصلة التدريب.