Java Frinsa Estate, From Potato to Coffee

Java Frinsa Estate, From Potato to Coffee

Coffee in Java has a long history. In 1696 Dutch government asked the VOC commander in India to bring the coffee seedlings to Jakarta, formerly Batavia. Those seedlings were then planted on the private land of then Governor General VOC Willem van Outhoorn in a place called Pondok Kopi, East Jakarta. 

Soon afterwards it started from there, coffee was grown exponentially in Java and it's been going strong eversince. Its legacy even lives to this day, a very famous cup of coffee is known as a Cup of Java in the Western Country. The popularity of Javanese coffee is made by the high productivity of its coffee plants and forced cultivation in Preanger (West Java) called Preanger Stelseel

Coffee cultivation in Indonesia still continues until the present day. It even landed Indonesia as one of the big 5 coffee producers in the world.

Mr. Wildan Mustofa is a formerly successful potato farmer. But the landslide and flooding that always happened in his neighborhood, made him choose coffee as a substitute for his commodity. Since coffee in Java mostly planted in protected forests and coffee will help locals to take care of the forest since it gives them economical benefit. 

Java Frinsa Coffee is grown at 4 different locations. Malabar Mountain, Weninggalih, Riunggunung, and Mekarwangi. After the coffee is processed in the wet mill, then its transported to the dry mill. His Dry Mill is located in Margamulya, Pangalengan, West Java. There, they're doing the drying, sorting, bagging, and packing before it's exported around the globe. 

Mostly his coffee is processed using full washed and natural process. Even though, he also experimenting with different approaches of the new coffee process. Hopefully, we can try and bring them in the future. Anyhow, the demand for full washed and natural processed Java still makes him consistently doing this process. The classic toffee and lemon with a hint of tobacco and spice still favorite among the coffee drinkers.

القهوة في جاوا لها تاريخ طويل. في 1696 ، طلبت الحكومة الهولندية من قائد المركبات العضوية المتطايرة في الهند إحضار شتلات القهوة إلى جاكرتا ، باتافيا سابقًا. ثم زرعت تلك الشتلات في أرض خاصة للحاكم العام VOC Willem van Outhoorn في مكان يسمى Pondok Kopi ، شرق جاكرتا.

تبدأ من هناك ، تزرع القهوة بشكل كبير في جاوة. إنها مشهورة جدًا في ذلك الوقت حتى تُعرف القهوة باسم كأس جافا في الدولة الغربية. يتم إنتاج شعبية القهوة الجاوية من خلال الإنتاجية العالية للنباتات ، والزراعة القسرية في Preanger (West Java) تسمى Preanger Stelseel.

لا تزال زراعة البن في إندونيسيا مستمرة حتى يومنا هذا. جعل إندونيسيا دائمًا في مركز الخمسة الكبار على منتج القهوة في العالم.

السيد Wildan Mustofa هو مزارع بطاطس ناجح سابقًا. لكن الانهيار الأرضي والفيضان الذي حدث دائمًا في حيه ، جعله يختار القهوة كبديل لسلعته. نظرًا لأن القهوة في جاوا تُزرع غالبًا في الغابات المحمية والقهوة ستساعد السكان المحليين على رعاية الغابة لأنها تمنحهم فائدة اقتصادية.

يزرع Java Frinsa Coffee في 4 مواقع مختلفة. جبل مالابار ، ونينغ غاليه ، وريونغونونغ ، ومكاروانجي. بعد معالجة القهوة في المطحنة الرطبة ، يتم نقلها إلى المطحنة الجافة. يقع مطحنه الجاف في مارجاموليا ، بانغالينجان ، جاوة الغربية. هناك ، يقومون بالتجفيف والفرز والتعبئة والتغليف قبل تصديره في جميع أنحاء العالم.

تتم معالجة قهوته في الغالب باستخدام عملية غسيل كاملة وطبيعية. على الرغم من ذلك ، فهو يجرب أيضًا مناهج مختلفة لعملية القهوة الجديدة. نأمل أن نحاول أن نجلبهم في المستقبل. على أي حال ، فإن الطلب على Java الجاف المغسول والمعالج الطبيعي لا يزال يجعله يقوم بهذه العملية باستمرار. التوفي الكلاسيكي والليمون مع لمسة من التبغ والتوابل لا تزال المفضلة بين شاربي القهوة.