Your Favorite Coffee Brewer الاداة المفضلة لك

Your Favorite Coffee Brewer الاداة المفضلة لك

Ahh, how wonderful it is to have a great cup of coffee at home to enjoy for yourself or with your loved ones.



Have you had your morning coffee yet? When in a good mood, coffee could be the perfect company to keep you awake and energized. When in a bad mood, coffee could be just the thing to lift your mood. At least, that's the perception of the coffee lover about their brew! Everyone has their perception about their brew, but they always find that coffee has always succeeded to be a mood booster for most of the people. Or maybe we're just obsessed with coffee...

 كم هو رائع أن يكون لديك فنجان قهوة رائع في المنزل لتستمتع به أنت أو مع أحبائك.


هل تناولت قهوة الصباح الخاصة بك حتى الآن؟ عندما تكون في مزاج جيد ، يمكن أن تكون القهوة الرفيق المثالي لإبقائك مستيقظًا ونشطًا. عندما تكون في مزاج سيئ ، قد تكون القهوة هي الشيء الوحيد الذي يرفع من مزاجك. على الأقل ، هذا هو تصور محبي القهوة عن مشروبهم! كل شخص لديه تصورهم حول الشراب الخاص بهم ، لكنهم يجدون دائمًا أن القهوة قد نجحت دائمًا في أن تكون معززًا للمزاج لمعظم الناس. أو ربما نحن مهووسون بالقهوة ...



Where's is the most convenient place to enjoy a cup of coffee? Is it in your local coffee shop, in between the lively atmosphere? With the hustling, bustling, and chatting of all the people? Or in the home terrace where you can find your inner peace? Everyone has their own preferences. Even though it's different from what baristas make in coffee shops, brewing for yourself can teach you a lot of things. From the patience needed throughout the learning process, to the feeling of satisfaction after finally getting it right, all you need is time. But before that, you need to know what brewer gives you just the kick you need. So tell me, which one is your favorite?

أين هو المكان الأنسب للاستمتاع بفنجان من القهوة؟ هل هو في المقهى المحلي الخاص بك ، بين الجو النابض بالحياة؟ مع صخب وصخب والدردشة لجميع الناس؟ أو في شرفة المنزل حيث يمكنك أن تجد سلامك الداخلي؟ كل شخص لديه يفضلونه. على الرغم من اختلافه عن ما يصنعه باريستا في المقاهي ، إلا أن تحضيرة بنفسك يمكن أن يعلمك الكثير من الأشياء. من الصبر المطلوب طوال عملية التعلم ، إلى الشعور بالرضا بعد أن تصل إليه في النهاية ، كل ما تحتاجه هو الوقت. ولكن قبل ذلك ، تحتاج إلى معرفة ما الذي يمنحك الخمر فقط الركلة التي تحتاجها. لذا أخبرني ، ما هو المفضل لديك؟

French Press

Before the french press became so popular among coffee shops, it was actually invented by accident. Even though the beginning of this brew method is still debatable, the literature refers to the story of a French guy who boiled hot water only to realize that he had forgotten to put the coffee in. Once added, the coffee grounds rose to the surface of the boiling pot. He wanted to save the only portion of coffee he had with him and bought a piece of metal screen from a passing-by Italian merchant. Fitting the screen over the boiling pot, he used a stick to press the screen down, together with the coffee grounds. And he expected it to be terrible, but the result is exactly the opposite. It was the best coffee both men had ever tasted.

French press is a simple coffee brewing tool, which is why a lot of people own it at home. They just need to put the coffee ground to the vessel and pour hot water. Next is to press the plunger to separate the coffee ground from coffee. And, voila! Your cup of coffee is ready.


قبل أن تصبح الفرنش برس شائعة جدًا بين المقاهي ، تم اختراعها عن طريق الصدفة. على الرغم من أن بداية طريقة التحضير هذه لا تزال قابلة للنقاش ، تشير الأدبيات إلى قصة رجل فرنسي قام بغلي الماء الساخن فقط لإدراك أنه نسي وضع القهوة. بمجرد إضافته ، ارتفعت أسباب القهوة إلى سطح وعاء الغليان. أراد حفظ الجزء الوحيد من القهوة الذي كان معه ، واشترى قطعة من الشاشة المعدنية من تاجر إيطالي عابر. باستخدام الشاشة فوق وعاء الغليان ، استخدم عصا للضغط على الشاشة لأسفل ، مع أرضية القهوة. وتوقع أن يكون الأمر فظيعًا ، لكن النتيجة هي عكس ذلك تمامًا. كانت أفضل قهوة تذوقها الرجلان على الإطلاق.

الفرنش برس هي أداة بسيطة لتحضير القهوة ، ولهذا السبب يمتلكها الكثير من الناس في المنزل. يحتاجون فقط إلى وضع القهوة على الوعاء وصب الماء الساخن. التالي هو الضغط على المكبس لفصل مطحنة القهوة عن القهوة.  فنجان القهوة الخاص بك جاهز.
Aeropress


Another famous coffee brewer is the Aeropress. Aeropress was founded when coffee had already become everyone's favorite drink around the globe. Also, many other coffee brewers were founded during the Aeropress era. A Stanford's Professor, Allan Adler, is a coffee drinker and a toy company owner. He started to think about coffee brewing when he noticed a lack of home brewing tools that yield enough for himself. Every brewer available at the time was designed to serve six to eight people. He started to think, what if someone wanted to drink coffee alone? It's such a waste to brew a lot of coffee. So, he experimented with a new coffee brewer that can make a small amount of coffee in a short amount of time. Then, the Aeropress was founded. A small coffee brewer that get's the job done in 1-2 minutes.

Another interesting part of the Aeropress is that this brew method is not only for home using. A lot of people use Aeropress for outdoor activities because of the sleek design and rugged plastic that makes it highly convenient for travel.

اله اخرى صنع القهوة الشهيرة هي ايروبريس . تأسست ايروبريس عندما أصبحت القهوة الشراب المفضل للجميع في جميع أنحاء العالم. أيضا ، تم تأسيس العديد من مصانع القهوة الأخرى خلال عصر ايروبريس . أستاذ ستانفورد ، آلان أدلر ، وصاحب شركة ألعاب. بدأ يفكر في تحضير القهوة عندما لاحظ نقصًا في أدوات التحضير المنزل التي تنتج ما يكفي لنفسه. تم تصميم كل مصنع جعة متاح في ذلك الوقت لخدمة ستة إلى ثمانية أشخاص. بدأ يفكر ، ماذا لو أراد شخص ما أن يشرب القهوة بمفرده؟ من المخلفات تحضير الكثير من القهوة. لذا ، جرب مع ماكينة تحضير قهوة جديدة يمكنها صنع كمية صغيرة من القهوة في فترة زمنية قصيرة. بعد ذلك ، تم تأسيس ايروبريس . ماكينة تحضير قهوة صغيرة تُنجز المهمة في غضون دقيقة أو دقيقتين.

جزء آخر مثير للاهتمام من ايروبريس هو أن طريقة التحضير هذه ليست للاستخدام المنزلي فقط. يستخدم الكثير من الناس ايروبريس للأنشطة الخارجية بسبب التصميم الأنيق والبلاستيك القوي الذي يجعلها مريحة للغاية للسفر

V60

V60 coffee brewers not only have a unique shape, but also a unique brewing experience. Pouring hot water slowly into the coffee ground with a gooseneck kettle to the dripper, watching liquid gold slowly fall drip by drip to the vessel, creating a hypnotizing experience of calm and serenity. 
The V60 brewer was born when the wave of coffee brewing was focused on the immersion method. But as time passed by, the V60 method now has its own fanatic fans that consider it their favorite technique. This brewing method is a little bit complicated and needs more equipment than the other brewing methods I've mentioned. The V60 brewer requires a gooseneck kettle, a decanter, paper filters, and a scale. That's why this method is more applicable to use at home.

Now that we've covered all the bases, have you decided which one is your favorite yet? Is the french press that yields a heavy bodied coffee with a little bit of oil? Or the Aeropress that could brew adjustable strength and is great for travel? Or V60 with all the ritual for the brewing preparation? The choice is yours.

لا تحتوي ماكينات تحضير القهوة في 60 على شكل فريد فحسب ، بل تتمتع أيضًا بتجربة تخمير فريدة من نوعها. صب الماء الساخن ببطء في أرض القهوة مع غلاية معقوفة على المنقط ، ومشاهدة الذهب السائل يسقط بالتنقيط ببطء بالتنقيط إلى الوعاء ، مما يخلق تجربة تنويم من الهدوء والسكينة.
ولدت آلة التحضير  في 60 عندما تركزت موجة تحضير  القهوة على طريقة الغمر. ولكن مع مرور الوقت ، أصبح لطريقة  في 60 الآن مراوحها المتعصبة التي تعتبرها أسلوبها المفضل. طريقة التحضير هذه معقدة بعض الشيء وتحتاج إلى معدات أكثر من طرق التحضير  الأخرى التي ذكرتها. يتطلب جهاز التحضير  في 60 غلاية معقوفة ، ومصفاة ، ومرشحات ورقية ، ومقياس. هذا هو السبب في أن هذه الطريقة قابلة للتطبيق أكثر للاستخدام في المنزل.

الآن بعد أن قمنا بتغطية جميع القواعد ، هل قررت أيهما المفضل لديك حتى الآن؟ هل الفرنش برس تنتج قهوة ثقيلة ؟ أو جهاز ايروبرس الذي يمكنه تحضير قوة قابلة للتعديل وهو رائع للسفر؟ أم  في 60 مع كل طقوس التحضير للتخمير؟ الخيار لك